Lukas Devita

Lukas Devita – publicistas, muzikuojantis piešėjas, ufologas, orientalistikos skaityklos darbuotojas. Rašo straipsnius ir esė muzikos, literatūros, ufologinėmis bei kultūros studijų temomis. Taip pat publikavo prozos, eilėraščių bei vaizdinių iliustracijų, pristatė originalių dainų soliniuose koncertuose bei projektuose su kitais muzikantais, dalyvavo eksperimentinės muzikos festivaliuose, įrašė instrumentinių elektroninių kūrinių albumų; vedė psichodelinio roko apžvalgos bei intuityvios muzikos vakarus. Prieš dešimtmetį kartu su Jonu Skendeliu inicijavo pirmąją lietuvišką paranormalių reiškinių bei NSO tyrimų interneto svetainę „San-taka/Astera“.

Dviejų ufologijos paskaitų cikle sieksime apžvelgti bei patyrinėti NSO problemą socialinio-politinio gyvenimo kontekste, o taip pat susieti ją su ezoteriniais mokymais bei alternatyvaus mokslo idėjomis. Pirmasis užsiėmimas „Kosminė egzistencija kaip ateities pasaulėžiūra, arba Laisvoji UFOlogija” įvyko lapkričio 26 d. Antrasis šio ciklo užsiėmimas vyks, gruodžio 23 d., trečiadienį, 18:00 val., kavinėje „Pas Erlicką", Maironio g. 1, Vilniuje.

 

 

Kosminė egzistencija kaip ateities pasaulėžiūra, arba Laisvoji UFOlogija (2)

  • paleovizito bei paleokontakto hipotezės;
  • Mėnulio bei Marso anomalijos;
  • Žemės paslaptys bei anomalijos:
  • gyvosios Žemės teorija – Gaia theory ;
  • „vidinės” tuščiavidurės Žemės hipotezė;
  • piešiniai javų laukuose (javų žiedai);
  • žmonijos valdymo paslaptys bei ateities perspektyvos;
  • slapti projektai: Filadelfijos eksperimentas bei „Motauk projektas”;
  • NSO egzistavimo išviešinimo politika: motyvai ir galimi scenarijai;
  • 2012-ieji, apokalipsė, „paėmimo“ bei išganymo tikėjimai;
  • multidimensinė visata, laiko cikliškumas, pasaulio iliuziškumas,
  • atgal į save: nematomoji anatomija, žmogaus sąmonės ypatumai;
  • neįprastos komunikacijos galimybės: telepatija, channeling;
  • kolektyvinės bei vienątinės sąmonės idėjos, „akašos duomenų bazė";
  • sapnai, kaip artimiausia „kita tikrovė”, laikinas išėjimas iš fizinio kūno (OBE) bei aktyvūs arba ryškieji sapnai (lucid dreams);
  • žvaigždžių vaikai, indigo bei vidinio vaiko idėja.

Pastaba: potemės bei jų seka gali keistis

Ufologija yra paradoksali veiklos sritis: pasaulyje gyvena šimtai tūkstančių entuziastų ir tyrinėtojų, tarp kurių daugybė rimčiausių mokslininkų, susibūrusių į bendrijas, asociacijas ir centrus visuose kontinentuose. Nėra šalies, kur nebūtų stebimi ir fiksuojami NSO ar kitos kosminės anomalijos, tačiau ufologija išlieka nepripažįstama akademiniuose sluoksniuose (bent jau oficialiai), o ir plačios visuomenės akyse tokia studijų sritis iki šiol dažniausiai tik kelia pašaipą. Tie, kas domisi NSO ir nežemiškomis civilizacijomis, įgauna „nepatikimumo“ reputaciją ir geriausiu atveju laikomi keistuoliais.

Šitoks dešimtmečiais gyvuojantis išankstinis nusiteikimas vargu ar gyvuotų visiškai natūraliai, jei ne nepajudinama „betoninė“ pasaulėžiūra, formuojama žiniasklaidos, kuri palaikoma dirbtinai izoliuojant visuomenę nuo tikrų duomenų bei galybės faktų, susietų su NSO. Tai patvirtina ir tokie dezinformacijos projektai, kaip žymioji „Blue Book“ – JAV vyriausybės karinė iniciatyva, tirianti NSO ir vėliau „išviešinanti“ bylas cenzūruojant ir filtruojant informaciją. Teigiama, kad ir mokslinė fantastika, ypač kine, buvo skatinama aukštesniųjų valdančiųjų sluoksnių skatinant „sumėtyti pėdas“ ir pridengti išmone tai, apie ką baisu prabilti. Ironiška, kad dauguma „kosminių filmų“ inspiravo ir savotiškai parengė žiūrovą naujo lygio išvadoms ir pasaulėžiūrai.

Labiau gilindamiesi į NSO egzistavimo klausimus neišvengiamai įneriame į politikos sferą, susiduriame su visuomenės bei žiniasklaidos manipuliacijomis bei pasaulio valdymo paslaptimis. Dauguma konspiracinių arba sąmokslo teorijų vienaip ar kitaip siejasi su NSO, slaptomis technologijomis bei nežemiškų civilizacijų egzistavimu. Atitinkamai svarbi tampa informacijos išviešinimo politika, tokios neformalios iniciatyvos, kaip Disclosure Project, ir nuolatinis „pratinimas“ prie naujų kosminių žinių.

Norėdami tinkamai pasitikti sąmonės iššūkius, kuriuos mums meta praskridęs pro šalį ir dingęs juodoje naktyje NSO, mes atsiduriame vidiniuose ieškojimuose, abejonėse ar atradimuose, imamės vadinamųjų ezoterinių žinių, nes tai kartu ir dvasinė, mūsų įsitikinimų bei pasaulio suvokimo problema. Akivaizdu, kad išvien su apmąstymais, ar yra jie, atvykstantys iš kitų planetų, pasaulių ar matavimų, atsigręžiame ir į tai, kas esame mes patys, iš kur atėjome, koks iš tiesų žmonijos amžius. Mes, žemiečiai, taip pat esame neatsiejama Visatos dalis, mūsų būtis daug didesnė nei tvirtina racionalistinė pasaulietiška ideologija, palaikoma primityvios televizijos žinių „tikrovės“, per kurią mes esame ribojami, izoliuojami nuo tikrų tiesų bei didesnių savo galių.



„Dėmesio, Žemės gyventojai!"


Priedas 1. Ufologija kine

If someone tells you there's no other form of life And you believe in that too. I'm gonna tell you 'bout the other night I swear that it's true. A cloud of white and green and flying ships I've never seen Came into my view. Was I frighted was I scared Was I thrown into confusion. As they glided down so silently

It wasn't an illusion. Oh no. No doubt about it. Oh no. No doubt about it.

„No Doubt About It“ („Jokios abejonės dėl to“) – grupės „Hot Chocolate“ disko stiliaus hitas (1980-aisiais užkopęs į antrą vietą Britanijoje) – viena iš puikiai perteikiančių tą nuotaiką dainų, pavyzdinis pareiškimas muzikantų, palaikančių nežemiškų civilizacijų egzistavimo idėją bei ufologines studijas. O tokie buvo ir yra Jimis Hendrixas, Davidas Bowie, Rickas Wakemanas, Jonas Andersonas, grupė „Moody Blues“, Nina Hagen, Hughas Cornwellas ir „The Stranglers“, grupės „Styx“, „Earth Wind and Fire“, „Gong“, „Guru Guru“, džiazo legenda Sun Ra, vienas įtakingiausių XX a. kompozitorių Karlheinzas Stockhausenas ir daugelis kitų. Šaunuoliai, aišku, buvo ir „Boney M“, nešdami kosminę popmąstyseną į plačias mases.

Fantastikos temos, susietos su NSO ir nežemiškomis civilizacijomis, bene seniausiai atsispindėjo JAV komiksuose, kurių keletas virto žymiais filmais. Kaip tik kino industrija geriausiai išreiškė visą ufologijos problematiką. Neretai teigiama, kad prisižiūrėjus filmų, žmonėms gimsta ketinimas vadinamąją fantastiką palaikyti tikrove. Tačiau nemažai net ir ankstyvųjų proufologinių filmų siužetų buvo paremti tikromis istorijomis, paplitusiais pasakojimais ar pripažintų tyrinėtojų liudijimais.

Taip pat yra teigiama, kad viena seniausių Holivudo klasika tapusių juostų „Diena, kai sustojo Žemė“ („The Day The Earth Stood Still“,1951) buvo sumanyta, pastatyta ir demonstruota siekiant išbandyti masinio žiūrovo reakciją į nežemiškų civilizacijų egzistavimo faktą bei kontaktą su svečiais iš kitur. Visiškai nepanaši į pirminę nauja filmo versija buvo sukurta 2008-aisiais, kurioje dingo pacifistiniai idealai, o kontaktas su ateiviais ir jų technologija pateikiamas kaip grėsmė Žemės saugumui, lyg ruošiant šiandieninį žiūrovą pavojui iš kosmoso.

Per keletą pokario dešimtmečių Holivudo dėka kosminiai, fantasmagoriniai bei futuristiniai filmai įsigalėjo visose kino kategorijose, daugiausia – „B-movie“ galaktikoje. Kaip tik joje kino egzotikos mėgėjus pasitinka nesibaigiantys atradimai – ką reiškia vien „Kelionė į ikiistorinių moterų planetą“ („Voyage to the Planet of Prehistoric Women“,1968) ir daugelis kitų filmų.

Neabejotinai vienos svarbiausių ufologijai išlieka stulbinančio populiarumo susilaukusio Steveno Spielbergo kino juostos – „Artimieji trečiojo laipsnio kontaktai“ („Close Encounters of the Third Kind“, 1977) ir tolimesnė, ateivio ir žemės berniuko draugystės saga „E.T.“ (1982). Kaip teigiama, po šio filmo premjeros Baltuose rūmuose pats prezidentas Ronaldas Reaganas, priėjęs prie režisieriaus, apsikabino ir pašnabždėjo apstulbusiam Stevenui“: „Šioje salėje gal nėra ir šešių žmonių, kurie žinotų, kaip visa tai tikra...“

Tuo laikotarpiu įsibėgėjančių „Žvaigždžių karų“ („Star Wars“) negalima tiesiogiai priskirti ufologinei tematikai, bet jie palaikė kosminio pobūdžio atsivėrimą, lakios vaizduotės žygį į naujas erdves, pasitelkus Josepho Campbello psichologines įžvalgas ir mitologines studijas. Kita bebaimių kosminių kelionių serija „Žvaigždžių takai“ („Star Trek“) taip pat pateko į Ronaldo Reagano Baltuosiuose rūmuose peržiūrimų filmų sąvadą.

Ufologijai svarbūs įvykiai neretai atspindimi dokumentinio stiliaus filmuose, pvz., „Roswell“ (1994), kiek romantika pagražintose juostose, pvz., „Filadelfijos eksperimentas” („Philadelphia Experiment“, 1984) ar bent dalinai gyvais pasakojimais paremtuose filmuos, pvz., „Angaras 18” („Hangar 18”, 1980). Pastarasis – vienas iš nedaugelio tokios tematikos amerikietiškų filmų, tuomet beveik iškart (1982-ųjų Naujųjų metų naktį) parodytas per centrinį TSRS televizijos kanalą, dėl ko tapo ypač populiarus „už geležinės užkardos“, nors iki tol buvo komerciškai nesėkmingas.

Kino klasikos kolekcijos net ir labai žemiška prasme negalima įsivaizduoti be Stanley Kubricko „2001-ųjų kosminės odisejos“ („2001: A Space Odyssey“, 1968) ar Andrejaus Tarkovskio „Soliario“ (1972) – giliai filosofinių bei avangardinių filmų, kuriuos galima būtų žiūrėti kaip artimus ufologijai. Toks pat išlieka ir nepamainomas „Žmogus, kuris nukrito į Žemę“ („The Man Who Fell on Earth”, 1976) – režisieriaus Nicolaso Roego 1976-ų metų gnostinis filmas su Davidu Bowie'u pagrindiniame vaidmenyje.



„Žvaigždžių vaikai"

Priedas 2. „Žvaigždžių sporos“ arba „žvaigdžių vaikai“

Apie 1968-uosius metus Bradas Steigeris sudarė savotišką anketą, skirtą, kaip jis tuomet pavadino, „žvaigždžių žmogaus” ar išskirtinai dvasiškai orientuotos asmenybės tipui nustatyti. Šitokį terminą Steigeris pasiskolino iš Amerikos etninių gyventojų mitologijos, kuri byloja, kad žvaigždėse gyvena dvasinės būtybės ir laiks nuo laiko apsireiškia Žemėje, todėl kai kurie iš mūsų išlaiko ypatingesnį ryšį su žvaigždėmis. Bradas Steigeris pasitelkė idėją žmogaus, besijaučiančio ne savo aplinkoje išgyvenančio taip stipriai, kad jį būtų galima pavadinti „nukritusiu iš žvaigždžių".

Sherry Hansen, liuteronų teologė, tuometinė Niujorko universiteto konsultantė, vienoje iš savo edukacinių programų 1970-aisiais sudarė panašią anketą. Sulyginę tyrinėjimus su Bradu, jiedu priėjo išvados, kad jų respondentai dažniausiai save vadina „dvasiniais padėjėjais” šioje žemėje. Ištisą dešimtmetį Bradas Steigeris su žmona tapusia Shelly tobulino apklausos formą, kurią nuo 1987-ųjų iki 1993-ųjų išsiuntinėjo daugybei žmonių visam pasaulyje.

Daugiau nei 30 000 asmenų gražino užpildytas anketas. Jas atsakė įvairiausių visuomenės sluoksnių, visų įmanomų specialybių, dvasinių bei religinių pažiūrų atstovai. Pavyzdžiui, protestantų bažnyčiai priklausančių sudarė 49% visų apklaustųjų, katalikų – 39%, „new age" dvasinei pakraipai – 12%, netikinčiais save įvardino tik 1%. Mistinių patirčių skiltyje 94% atsakiusiųjų stipriai išgyvena „vientisumo su visata” pojūtį, 67% – intensyvius religinius jausmus, 91% teigia patyrę telepatinį ryšį su būtybėmis iš nematomojo ar aukštesniojo pasaulio, tiek pat tvirtina turintys angelą sargą. Beveik visi apklaustieji pritaria idėjai, kad jų dvasiniai ar fiziniai protėviai yra atkeliavę iš kitų dimensijų, kaip ir daugelio jų pačių sielos. Nors visi šie vyrai ir moterys liudija besijaučiantys „svetimi svetimam krašte”, tačiau daugybė jų aktyviai dirba visuomeniškose srityse – medicinos seselėmis, gydytojais, mokytojais, tarnautojais, žurnalistais bei psichologais ir net teisininkais. Pats ryškiausias bruožas – atsakymas, bendras absoliučiai visoms anketoms, –tai pasiryžimas ir noras tarnauti planetos labui, visoms gyvoms būtybėms.

Bradas Steigeris juokavo – šimtai mokslininkų dešimtmečiais ieško gyvybės kosmose, o jis netikėtai atrado visą tinklą būtybių iš kito pasaulio, išsidriekusį čia pat, Žemėje. „Žvaigždžių žmonių” fenomenas išlieka „nematomas”, tačiau užkliudo ir pritraukia „kitokiais” pasijutusius naujų kartų atstovus. Jie tapo vadinami „žvaigždžių vaikais” („star children”), „žvaigždžių sporomis” („starseeds”) ar „klajokliais” („wanderers”).

Bradas Steigeris yra daugiau nei 150 pavadinimų knygų, kurių tiražas siektų 17 milijonų, autorius ir bendraautorius (dažnai su savo žmona Sherry Steiger), užsirekomendavęs kaip gilus, įvairiapusiškas dvasinių reiškinių bei žmonijos paslapčių tyrinėtojas, laisvai įvaldęs tiek dokumentinės prozos, biografinės, tiek grožinės literatūros žanrus. Daugiau: http://www.bradandsherry.com/

Papildomos nuorodos:

{youtubejw}Rr9fRIIziXY{/youtubejw}
{youtubejw}tkBhME9RCjc{/youtubejw}

              facebook lunirss lunitwitter luniwikipedia 32

Facebook

Vikipedija